نشان ایمنی و سلامت، انگیزه رقابت میان تولیدكنندگان را افزایش می دهد
نوشته شده توسط : swot

'احمد شیبانی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:‌ نشان ایمنی و سلامت به شكل یك سیب سبز بر روی بسته بندی محصولات تولیدی داخل كشور، درج می شود.

وی با بیان اینكه حوزه تولید لوازم آرایشی، بهداشتی و غذایی بسیار گسترده است،‌ افزود : مراكز و شركت های تولید كننده باید در كنار تولید یك كالا، راه های كاربردی را برای ارتقای ‌كیفیت این فرآورده ها در سبد زندگی مردم بكار گیرند.

شیبانی ادامه داد: نشان ایمنی و سلامت، بیانگر این مساله است كه شركت های تولید كننده فرآورده های غذایی، بهداشتی و آرایشی گام های موثری را در راستای ارتقا كیفیت محصول خود برداشته اند.

وی اظهار داشت: این نشان به خریداران ثابت می كند كه محصول مورد نظرشان دارای كیفیت برتر بوده و از آسیب ها و زیان دور است.

شیبانی تاكید كرد: فرآورده های غذایی،آرایشی و بهداشتی كه دارای پروانه و شماره بهداشتی هستند، می توانند نشان ایمنی و سلامت را دریافت كنند.

براساس آیین نامه اجرایی نحوه اعطای نشان ایمنی و سلامت به محصولات غذایی و آشامیدنی، این نشان تنها به محصولاتی تعلق می گیرد كه دارای شروط لازم برای پروانه ساخت و پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت باشند.

نداشتن مواد افزودنی شیمیایی سنتتیك، به حداقل رساندن میزان كالری فرآورده از طریق كاهش مصرف كربوهیدرات های ساده و چربی ها، به حداقل رساندن تركیبات و عوامل خطرساز از قبیل اسیدهای چرب ترانس و اشباع و استفاده از مواد افزودنی و اولیه طبیعی و ارگانیك از دیگر معیارهای اعطای نشان ایمنی و سلامت به محصولات غذایی و آشامیدنی است.

تولید بهداشتی و صنعتی فرآورده های سنتی، عاری بودن فرآورده از سموم قارچی، باقیمانده سموم دفع آفات نباتی و داروهای دامپزشكی و عوامل آلودگی بیولوژیك و بكارگیری سازوكارهای بهبود ارزش تغذیه ای فرآورده نیز از دیگر معیارهای اعطای نشان به محصولات غذایی و آشامیدنی است.

اجتمام**9105**1572*





:: برچسب‌ها: هنر , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: